page loading,   please wait ...
od 01.2007 serwis nieoficjalny

dzisiaj jest Wtorek 19 marca 2024 roku imieniny Aleksandryny, Józefa, Nicety

last edit
nie tylko w parafii
pielgrzymowanie

szlakiem pielgrzymki Benedykta XVI
Wadowice   -   Kalwaria Zebrzydowska   -   Kraków-Łagiewniki

22 czerwca 2006 roku parafianie z Domecka, Nowej Kuźni i pobliskich miejscowości udali się na jednodniową pielgrzymkę śladami Ojca Świętego, Benedykta XVI. Pielgrzymkę rozpoczęliśmy mszą świętą w naszym kościele parafialnym w Domecku.
Pierwszym etapem podróży była miejscowość Wadowice. To właśnie tam urodził się Karol Wojtyła, późniejszy papież Jan Paweł II. W Wadowicach przewodnik opowiedział nam o Bazylice Ofiarowania Najświętszej Marii Panny, mogliśmy także zwiedzić dom rodzinny Jana Pawła II. W czasie wolnym najpopularniejsze wśród pielgrzymów były papieskie kremówki. Przy autokarze panie organizatorki poczęstowały nas kawą i kołaczem (pycha!).

Następnym przystankiem była Kalwaria Zebrzydowska. Ta mała miejscowość stała się słynna na całą Polskę i poza jej granicami dzięki najstarszej w Polsce kalwarii, tzn. zespołowi kościółków i kaplic przypominających swym rozmieszczeniem, nazwą, a niekiedy i architekturą pamiątki chrześcijańskie w Jerozolimie. Aby obejrzeć wszystkie kapliczki potrzeba by kilkunastu godzin, a my nie mieliśmy niestety dużo czasu. Historię tego miejsca opowiedział nam jeden z ojców Bernardynów, a rozmieszczenie tych małych kościółków mogliśmy zobaczyć na specjalnej makiecie, trójwymiarowym planie.
W Kalwarii jest również klasztor i kościół, w którym znajduje się słynący cudami obraz Matki Boskiej Zebrzydowskiej. Każdy miał czas, aby przyklęknąć i pomodlić się przed tym cudownym wizerunkiem.

Po Kalwarii Zebrzydowskiej przyszedł czas na Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Krakowie-Łagiewnikach. O godzinie piętnastej, jak każdego dnia, jest odprawiana Koronka do Miłosierdzia Bożego, w której także uczestniczyliśmy. Później, jedna z sióstr Miłosierdzia Bożego wygłosiła nam prelekcję o życiu świętej s. Faustyny Kowalskiej i powstaniu cudownego obrazu z wizerunkiem Jezusa Miłosiernego "Jezu, ufam Tobie".

Po dniu pełnym wrażeń i przeżyć wróciliśmy do domu.
Wyjazd zorganizowała pani Gabriela Gwóźdź (sołtys Nowej Kuźni).

opracowanie:   Angelika G.            zdjęcia:   Rafał D.   i   Angelika G.

Uzywamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: swiadczenia uslug, reklamy, statystyk.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawien Twojej przegladarki oznacza, ze beda one umieszczane w Twoim urzadzeniu koncowym.
Pamietaj, ze zawsze mozesz zmienic te ustawienia. Szczegoly znajdziesz w
Polityce Prywatnosci.

Strona wygenerowana w czasie:   0.03 s.